Wakacje to najlepszy okres dla Restauratorów. Częstszemu odwiedzaniu restauracji sprzyja wakacyjna atmosfera oraz podróże, w które wybierają się konsumenci. Co zrobić, żeby taki klient zwiększył zyski w naszej restauracji? Oto kilka sposób, które zdradza brytyjski dziennik The Guardian.
4 proste sposoby na zwiększenie zysków restauracji
1) Na początku obejrzyj swoją kartę menu i sprawdź, co jest z nią nie tak
Przeprowadzone niedawno badania na pewnej grupie klientów potwierdzają, że każdy z nich przeglądając menu kieruje swój wzrok na prawy górny róg. To właśnie tam powinny znaleźć się najbardziej wykwintne i najdroższe dania. Restauratorzy często zawyżają ceny dań tak, by te najtańsze też przynosiły zyski. W rezultacie klient myśli, że wybrał najtańszy zestaw spośród tych najdroższych. Te tańsze dania powinny być umieszczane w lewym dolnym rogu.
W kracie menu istotne jest też ułożenie win. Większość klientów wybiera wino, które znajduje się na drugiej pozycji w karcie menu. W tym miejscu są zazwyczaj najdroższe butelki wina, na które nałożona jest największa marża.
Brak symbolu waluty przy cenie dania to doskonały trik, który sprawi, że klient będzie gotowy zapłacić więcej.
2) Zadbaj o bogaty wystrój wnętrza swojej restauracji
To co jest umieszczone na ścianach Twojego lokalu jest bardzo ważne. To właśnie obrazy, umeblowanie, kolorystyka może zachęcić do zamówienia jednej z droższych pozycji w menu. Ważne są też kształty kieliszków, w których podawane są napoje. Najlepiej wybrać te szklanki, które mają wąskie dno i są wysokie. Jak się okazuje z takich szklanek goście potrafią wypić więcej. Chcąc zwiększyć swoje zyski należy unikać podawania napojów w niskich szklankach o szerokim dnie.
3) Twój personel obsługujący gości to podstawa!
Przede wszystkim kelner powinien umieć kilka języków, aby móc porozumieć się z każdym klientem. Powinien wiedzieć jak odpowiednio układać talerze, sztućce i kieliszki. Nie powinien zapominać też o uśmiechu i schludnym ubraniu. Jednak to wszystko czasem może okazać się zbędne, bo najważniejszym zadaniem kelnera jest to, aby dobrze zaprezentował pozycje w menu. Opowiedział o tych, które są najdroższe, a na które uda mu się namówić klientów.
Z tego względu ważne jest też, aby kelner nie podawał ceny przy proponowaniu konkretnych dań. Nie każdy klient będzie odważny o nią zapytać. Propozycja wina powinna zaczynać się od tych najtańszych do tych najdroższych. Ludzie najczęściej zapamiętują te słowa, które wypowiadane są na końcu. W rezultacie klient kupi to wino, które jest jednym z najdroższych, a obsługa kelnerska zadba o to, by zamówił jeszcze jedno.
4) Pomyśl o skomponowaniu kilku zestawów
Jedną ze sztuczek, jakie stosują fast foody jest przyrządzanie jedzenia, które jest bardzo słone. Taki zabieg ma spowodować to, że klienci będą zamawiać więcej napojów. Warto też pomyśleć o stworzeniu zestawów, które cieszą się dużym powodzeniem w fast foodach. Jeśli klient chce zamówić zestaw to porównywanie cen między innymi daniami jest dla niego nieco trudniejsze.
Powyższe porady to tylko przykładowe rozwiązania, jakie możesz zastosować w swoim lokalu. Mimo tego należy pamiętać, że Twoi klienci to wciąż najważniejsze osoby. Postępuj tak, aby każdy z nich chciał ponownie powrócić do smaków i dań oferowanych przez Twoją restaurację.
Źródło: www.theguardian.com, www.onet.pl
Opublikowała: Marta Śmiechowska
Publikowanie, modyfikowanie i kopiowanie zawartości strony lub jej części bez zgody właściciela portalu jest zabronione.